Надійність автомобіля залежить не тільки від якості деталей, вузлів, механізмів, агрегатів, але і від їх кількості. Визначати показники надійності слід тільки для певного, заданого проміжку часу, що виражається вкілометрах пробігу або в годинах роботи автомобіля (агрегату, вузла) в конкретних умовах експлуатації.
Надійність автомобіля визначається досконалістю його конструкції та технології виготовлення і багато в чому залежить від умов експлуатації. Надійність дапітальновідремонтованого автомобіля в основному залежить від якості ремонту і умов експлуатації.
Надійність автомобіля в експлуатації залежить в значитель ного ступеня від справності приладів електроустаткування. Статистика показує, що близько 25% простоївавтомобіля в ре монте відбувається через несправності в системі електрообладнання.
Надійність автомобіля залежить від його конструкції, умов виробництва, експлуатації, зберігання і транспортування.
Надійність автомобіля закладається при йогоконструюванні, забезпечується при виготовленні та підтримується в процесі експлуатації. Завдання експлуатаційників полягає в тому, щоб можливо довше зберегти надійність, закладену при його конструюванні і виготовленні.
Вивчення надійності автомобілів,його агрегатів і вузлів дозволяє обгрунтовано підходити до розрахунку запасних частин і підвищенню довговічності деталей шляхом конструктивних і технологічних заходів, а при ремонті - до застосування найбільш раціональних способів відновлення деталей івисокоякісної збірки автомобілі.
Випробування надійності автомобіля і його окремих агрегатів вимагають тривалої роботи автомобіля в різних дорожніх умовах, що дозволяють форсувати роботу мотора, трансмісії і ходової частини. Ці випробування визначаютьрозміри основних доріг, типи споруд і загальне навантаження.
Підвищення надійності автомобілів є важливим народногосподарським проблемою, вирішення якої сприятиме виконанню завдань, що стоять перед автомобільною промисловістю і автомобільнимтранспортом.
Питань надійності автомобілів останнім часом приділяється все більша увага. При цьому поряд з реалізацією відповідних заходів у виробництві при практичному використанні повнопривідних автомобілів все частіше починають плануватитранспортні операції з урахуванням ймовірності їх безвідмовної роботи за наведеними залежностям. Це дозволяє не тільки з більшою вірогідністю визначити можливості кожного автомобіля та парку автомобілів у цілому при виконанні планованого завдання, але й оцінитиступінь завантаження засобів ТО і ремонту, більш обгрунтовано спланувати витрата запасних частин.
Підвищення надійності автомобілів і зниження витрат на їх утримання становлять одну з найскладніших проблем велике народногосподарське го значення. Решеніе цієї проблеми,з одного боку, забезпечується автомобільною промисловістю за рахунок випуску автомобілів нових конструкцій, що володіють більшою експлуатаційною надійністю і технологічністю (ремонтопридатністю), з іншого боку, - засобами технічної експлуатації врезультаті вдосконалення методів технічної експлуатації автомобілів, підвищення продуктивності праці (впровадження наукових методів), зниження трудомісткості технічного обслуговування і ремонту, збільшення міжремонтних пробігів автомобілів та їх агрегатів, щозабезпечується розвитком матеріально-технічної бази автомобільного транспорту в результаті укрупнення автотранспортних підприємств, будівництва нових підприємств, широкого застосування засобів механізації та автоматизації виробничих процесів.
Рівень надійності автомобіля закладається при його-створенні і забезпечується у виробництві. У період, експлуатації надійність автомобіля проявляється як якість, що реалізовується в часі, показники якого знижуються по мірі зносу автомобіля.
Управліннянадійністю автомобілів грунтується на наступних вихідних положеннях.
Підтримка ж надійності автомобілів в процесі експлуатації шляхом проведення своєчасного і високоякісного технічного обслуговування входить до компетенції автотранспортнихпідприємств.
Довговічність і надійність автомобіля, що характеризують здатність автомобіля до тривалої роботи без поломок і несправностей в межах допустимих зносів механізмів і деталей, забезпечують точне і своєчасне виконання плану перевезень тавизначаються конструкцією автомобіля, його вузлів і технологією їх виготовлення і збірки. Природно, що у міру експлуатації автомобіля його надійність зменшується.
Довговічність і надійність автомобіля визначаються запасом ходу до капітального ремонту,здатністю працювати без поломок і інших несправностей, що викликають простої. Зручність використання оцінюється зручністю навантаження і розвантаження вантажів або посадки, поїздки та висадки пасажирів.
По-перше, надійність автомобіля проявляється як його властивістьзберігати працездатність і забезпечувати можливість її відновлення.
Значно зросла надійність автомобілів, тракторів, телевізорів, покращилася якість верстатів, дизелів, електродвигунів і багатьох інших видів промислової продукції.
Для оцінкинадійності автомобілів в даний час застосовують різні методи випробувань: стендові, лабораторно-дорожні, полігонні, моделювання на ЕОМ і інші. Однак найбільш повна і вичерпна інформація про надійність може бути отримана в реальних умовахексплуатації автомобілів. У цьому випадку є можливість врахувати всі фактори, що впливають на автомобіль (стан дороги, швидкість руху, організацію технічного обслуговування та ремонту, кваліфікацію та досвід водія і пр.
Зміна показниківнадійності автомобіля залежить не тільки від його конструктивного досконалості але й від професійного рівня водія. Проведені автором дослідження показали, що якість технічного стану групи автомобілів в залежності від класності працюють на нихводіїв постійно змінюється.
Все це підвищує надійність автомобіля, економічність і ефективність його експлуатації за рахунок зниження витрат запасних частин і матеріалів та зменшення трудових витрат на технічне обслуговування і ремонт.
Формуванняпотоку відмов від л виробів. Взаємозв'язку між показниками надійності автомобілів і сумарним потоком відмов для групи автомобілів вивчають за допомогою закономірностей третього виду, які характеризують процес відновлення - виникнення і усунення відмов інесправностей виробів в часі. Очевидно, що напрацювання на відмови, по-перше, випадкові для агрегату кожного автомобіля і описуються відповідними функціями F (x) і f (x), по-друге, незалежні у однакових агрегатів різних автомобілів, по-третє, при усуненнівідмови в зоні ремонту байдуже, від якого автомобіля надходить відмова і який він за рахунком.
У підвищенні якості та надійності автомобілів основна роль належить службі головного конструктора, об'єднуючою передпроектні, конструкторські та експериментальніроботи по дослідженню створених конструкцій.
Коефіцієнт технічного використання характеризує надійність автомобіля як у відношенні безвідмовної роботи, так і ремонтопридатності, оскільки дозволяє врахувати витрати часу на усунення всіх видів відмов,вироблене в автогосподарствах в процесі проведення технічного обслуговування та поточного ремонту.
Впливу температури повітря на надійність автомобілів і їх елементів присвячено низку досліджень, виконаних в Тюменському індустріальному інституті, а пізніше - внафтогазовому університеті.
Зміна ресурсу автомобілів і автомобільних двигунів. Проблема підвищення довговічності і надійності автомобілів залишається дуже актуальною, хоча ресурс вантажних автомобілів за останнє десятиліття збільшився в 1 5 - 2 5 рази. Однаквитрати на ремонт і обслуговування автомобіля за весь амортизаційний термін служби ще в 3 - 4 рази перевищують собівартість його виготовлення. У зв'язку з цим тривають дослідні та дослідно-конструкторські роботи щодо вдосконалення окремих вузлів і агрегатів,лімітують довговічність і надійність автомобіля. В даний час автомобілебудівниками підготовлені комплекси заходів, впровадження яких в майбутньому дозволить збільшити ресурс бензинового двигуна до 300 - 350 тис. км, а шасі автомобіля до 350 - 400 тис. км.
Длярозрахунку імовірнісних показників надійності автомобілів (деталей, вузлів, агрегатів) досвідчений статистичний матеріал по відмовах автомобілів, зведений в ряди розподілу, підлягає обробці в наступній послідовності. Визначаються статистичніхарактеристики розподілу: середнє значення, дисперсія, потім встановлюється відповідність емпіричного розподілу напрацювання автомобілів на відмову теоретичного закону розподілу за допомогою критеріїв згоди Колмогорова[критерий Р( К) ]або Пірсона (критерій х2) -Якщо критерій згоди менше 010 то прийняте розподіл має бути відкинуто як неправдоподібне. Якщо ж критерійР(К) або х2 вище зазначеної величини, то воно може бути прийняте як відповідає даним досвіду.
Відмінності в змісті понять надійності автомобіляі АТП (або АП) накладаються і на побудову вимірників. Так наробіток в системі ВАДС відноситься до конкретного, одиничного автомобілю. Напрацювання в системі АТП, як аргумент у показниках властивостей надійності, відноситься до автомобіля, а самі показники знеособлюються.
Згідно ГОСТ 13377 - 67 надійність автомобіля обумовлюється його безвідмовністю, ремонтопридатністю, сохраняемостью, а також довговічністю його частин.
Підвищення рівня технічного стану та надійності автомобілів здійснюється шляхом своєчасного таякісного виконання видів ТО іР, Передбачених Положенням про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту.
Встановлено закономірності впливу окремих факторів на надійність автомобілів. За даними НИИАТ, змінапроезжаемості доріг веде до зміни числа відмов ходової частини і зчеплення. Зниження температури повітря викликає збільшення параметра потоку відмов автомобілів.
Отримання об'єктивної і достовірної інформації по надійності автомобілів здійснюєтьсячерез розгалужену мережу експериментально-виробничих автогосподарств та їх філій, що знаходяться в різних кліматичних і дорожніх умовах. Аналіз одержуваної інформації дозволяє виділити деталі, які лімітують надійність автомобіля з початку експлуатаціїдо капітального ремонту.
Схема установки - для випробування на знос деталей циліндропоршневої групи. Звідси випливає, що для підвищення надійності автомобілів в процесі їх производстванеобходимовыравниваниесроковслужбы деталей і їх робочих поверхонь шляхомдиференційованого підбору матеріалу і термообробки, як наприклад, це робиться при виготовленні клапанів і штовхачів, або застосуванням зміцнюючої технології та зносостійких покриттів.
Досвід робіт, пов'язаних з дослідженням надійності автомобілів, показує,що незавершені випробування найбільш прийнятні при оцінці надійності легкових автомобілів індивідуального користування.
У кінцевому підсумку критерієм для оцінки надійності автомобілів є не напрацювання на відмову і не ймовірність безвідмовної роботи, атрудомісткість їх ТО і ремонту.
Таким чином, збільшення терміну служби і надійності автомобілів є однією з найважливіших проблем.
Вплив простоїв в ремонті і середньодобового пробігу на коефіцієнт технічної готовності. | Вплив терміну служби автомобіля зпочатку експлуатації на коефіцієнт технічної готовності. Рассмотрім зв'язок коефіцієнта технічної готовності з показниками надійності автомобіля або групи автомобілів.
До числа інших факторів, які впливають на надійність автомобілів і довговічністьдеталей, відносяться коливання (вібрація), випробовувані вузлами і агрегатами в процесі руху автомобіля.
Рейтінгі використання покупцями. Значний прогрес був досягнутий у підвищенні ефективності та надійності автомобіля, але використання автомобіляпродовжує надавати дуже сильний негативний вплив на навколишнє середовище. Збільшення економічності та більш ефективне кондиціювання вихлопних газів пояснюють те, що автомобілі 1990 - х років отримали високі рейтинги, але безсумнівно все ще існуєпотенціал для поліпшення.
Показник Напрацювання на операцію ремонту може побічно характеризувати надійність автомобіля в експлуатації, перш за все його безвідмовність і схоронність.
Необхідно розрізняти два істотні моменти при оцінці рівня надійностіавтомобілів на безвідмовність. Статистичний матеріал, одержуваний за результатами випробувань або експлуатації зразків (серійного виробництва або досвідчених), дозволяє кількісними показниками оцінити надійність саме цих конкретних зразків. Достовірність цієїоцінки не викликає сумнівів, оскільки в основі її лежать події (відмови), що мали місце в дійсності.
Виходячи з викладеного слід вказати, що підвищення надійності автомобілів шляхом запобігання поступових і умовно раптових відмов єосновним завданням АТП, розв'язуваної за рахунок якісного виконання робіт, передбачених Положенням про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту.
Майже у всіх країнах законом визначені жорсткі вимоги до надійності автомобіля, його активної і пасивної безпеки.
Рассматріваются процеси втрати автомобілем працездатності, забезпечення якості та надійності автомобілів при ремонті, сучасні способи відновлення і зміцнення деталей, розбірки - збірки і випробування зібраних агрегатів та автомобілів. Наводиться опис методів розрахунку потреби в ремонті автомобілів, визначення оптимальної програми, територіального розміщення підприємств і інші питання проектування авторемонтних підприємств.
Як вказувалося, у Списку зібрані найменування деталей, що обмежують надійність автомобілів.
Однією з найважливіших умов підтримки на високому рівні ефективності і надійності автомобілів є своєчасне виявлення і попередження відмов, що виникають у процесі експлуатації.
Обробка збираної статистичної інформації показала, що номенклатура деталей, що обмежують надійність автомобілів відносно невелика і до теперішнього часу в основному виявлена за всіма основними вузлів і агрегатів. Тому представляється більш зручним оперувати з найменуваннями деталей даної номенклатури, а не з найменуваннями всіх деталей, наведених у каталозі.
У ряді численних властивостей автомобіля особливе місце займають властивості, що визначають надійність автомобіля, його агрегатів і деталей. Властивості автомобіля проявляються при виконанні корисної роботи відповідно до його призначення при впливі всієї сукупності факторів, а також і в інших станах, коли автомобіль знаходиться в технічному обслуговуванні, в ремонті або просто зберігається в очікуванні моменту початку експлуатації. Зокрема, при експлуатації автомобіля його елементи постійно піддаються дії руйнівних процесів.
Схема протікання робочих і шкідливих процесів в автомобілі. Розвиток шкідливих процесів веде до зростання параметра потоку відмов і зниження надійності автомобіля.
Під якістю ремонту в цьому випадку розуміється результат споживання: рівень надійності автомобілів, їх продуктивність, економічність.
Поряд з наведеними показниками ремонтопридатності для її оцінки застосовують також показники надійності автомобілів: коефіцієнт готовності, коефіцієнт технічного використання, середні сумарні та середні питомі витрати на проведення робіт з технічного обслуговування і ремонту.
(фото автомобіля німецького виробництва я розмістив тому що вважаю їх надійними і довговічними)
Немає коментарів:
Дописати коментар