Мастильно-завравні роботи

Якість цих робіт належить до значимих чинників, які впливають ресурс вузлів. Приміром, в багатьох конструкцій кульових опор легкових авто у запасу «заводський» мастила вистачає весь період експлуатації. Однак тих опорах, де є отвори для масельнички і мастило виробляється у режиміТО-2, ресурс підвищується на 20-30%. Пояснюється це тим, що ні дивлячись на захисний гумовий чохол всередину опори може проникати вода із багном (>абразивом) знову що надходить мастило очищає тертьові поверхні. Експлуатація двигуна з рівнем олії нижче припустимого призводить до повного падіння тиску у системі мастила і з експлуатації вкладишів колінчатого валу. Зниження рівня гальмівний рідини призводить до потрапляння повітря на систему і його відмови.
Основним технологічним документом, визначальним зміст мастильних робіт, єхиммотологическая карта, у якій вказують місця точок мастила, періодичність мастила, марку масел, їх заправні обсяги.
Складовою частина заправних робіт є промивні. При промиванні вимиваються продукти зносу, що забезпечує кращі економічні умови роботи деталей і зновузаливаемих рідин. Заміна, наприклад, всього обсягу гальмівний рідини у системі (>1раз на рік), що дорівнюєпромивочним роботам, збільшує довговічність гумовихуплотнительних манжет в 1,5-2,5 разу.
Побічно до заправним роботам і підкачка шин.Накачивание шини вантажного автомобіля проводиться у спеціальній металевому огорожі, здатний захистити обслуга від ударів знімними деталями обода у випадку їхньої самовільного демонтажу. У дорожніх умовах при накачування шина має лежати замковим пристроєм до землі.
Норму тиску для конкретної моделі найправильніше визначити за написом на боковині шини; у ньому то, можливо зазначено тиск у різних одиницях і дано кілька різних його значень залежно від навантаження на шину. При незнанні фактичної навантаження краще поступово переорієнтовуватися під максимальні значення. Коли шині немає позначення тиску, треба керуватися каталоги, проспектами заводу-виготовлювача шини (але з автомобіля), у яких наводяться рекомендовані норм із кожної конкретної моделі.
2.Класифікація устаткування
З метою мінімізації час проведеннясмазочно-заправочних робіт, зручності їх виконання, контролю над витратою мастильних та інших рідких заправних матеріалів, дотримання норм пожежної, санітарної й екологічноїбезопасностей, над ринком представлена широка гама устаткування відповідного функціонального призначення, здатного задовольнити запити власників і фахівців СТО.
Устаткування длясмазочно-заправочних робіт підрозділяється на стаціонарне і пересувне.Подачу олії (рідин) забезпечуютьнагнетательние устрою, наведені на дію електроенергії або стиснутим повітрям. Деякі моделі мають ручний привід.
На спеціалізованих посадах по мастилі і заправці (дозаправленню) автомобілів доцільно застосування стаціонарних універсальних механізованих установок. Найчастіше вони теж мають панель, що містить кілька барабанів зсамонамативающимися шлангами й роздатковими наконечниками (кранами) для моторного ітрансмиссионного масел, пластичної мастила, води, стиснутого повітря. Оливи і мастила вступають у роздавальні шланги з допомогою пневматичних насосів, встановлених в резервуарах – стандартних бочках, у яких мастила та оливи доставляють на АТП. При подачі рідких масел забезпечується тиск до 0,8МПа, під час подачі пластичної мастила – 25-40МПа. Необхідність високого тиску викликана тим, що знесистематической мастилі вузлів тертя, наприкладшкворневого сполуки, продукти зносу забивають що підбивають канали. У окремих випадках доводиться застосовувати ручні «>пробойники» - пристосування, тиск у яких створюється парою: циліндр зрезьбовим каналом,заполняемим змазкою, івворачивая до ньогорезьбовой шток. Крім настінного варіанта, установка то, можливонапольного чи стельового розташування. Деякі моделі мають лічильники витрати масел. Є окремі установки на одне конкретної мастила. Для моторного олії бувають моделі, дозволяють його розігріти. Для пластичних мастил випускаютьнагнетатели, мають індивідуальний привід. Основна особливість різних моделей установок одного призначення перебувають у конструкції які представляють насосів і резервуарів для олії (мастила).
Для заправки, прокачування чи заміни робочої рідини приводу гідравлічних гальм випускаються пристосування, які становлять бак сталася на кілька літрів, з яких гальмівна рідина під впливом стиснутого повітря (0,3МПа) через роздатковий шланг ірезьбовой штуцер подається у Ганно-Леонтовичевому чільний гальмівний циліндр. З такою пристосуванням заміну гальмівний рідини чи прокачування системи може проводити один виконавець. Деякі пристосування цього дозволяють перевіряти якість гальмівний рідини.
Щоб завдати рідкихпротивокоррозионних покриттів на нижня поверхня і оперення автомобіля, в порожниникоробчатого типу випускаються установки,распиляющие (із тиском 0,5-1,0МПа)противокоррозионние емульсії (з повітрям).Вязкость покриття 70-150 мм2/з.
Широкого спектра устаткування ставить споживача деяку проблему оптимального вибору. Проведемо класифікацію устаткування однієї й тієї ж функціонального призначення за принципом роботи.
Установки видалення (вилучення) моторних і трансмісійних масел з агрегатів класифікуються за принципом їхні діяння:
1.Сливние – олію видаляється методом самопливу під впливом сили тяжкості через зливальне отвір в агрегаті автомобіля;
2.Декомпрессионние – олію видаляється методом відкачування з агрегату автомобіля в ємність, установки, тиск у якої нижче атмосферного;
3. Установки, у яких видалення олії відбувається шляхом його відкачування вбудованої вакуумної електричної помпою через отвір олійного щупа або самопливом (наявністьпредкамери з індикацією обсягу й оглядового вікна дозволяє контролювати обсяготкаченной рідини);
4.Пневматические – комплектуютьсяпневмонасосом,подключаемим допневмолинии;
5. Комбіновані – олію може віддалятися як методом відкачування (декомпресії), і самопливом (методом зливу) залежно від цієї ситуації.
Вище перелічені установки бувають переносними,подкатними (мобільними) чи стаціонарними. Слід звернути увагу до спосіб видалення масел з резервуара установки саме його максимального заповнення в ємність для збереження і подальшої утилізації. Розвантаження масел з резервуара при обсягах менше 25 літрів ведеться вручну, на великих обсягах –пневматически.
>Маслозаправочние установки за принципом дії класифікуються так:
1. Ручні – насос подачі олії наводиться на дію вручну;
2.Компрессионние – подача олії здійснюється з допомогою стиснутого повітря на резервуарі установки (важливо, такі установки функціонують незалежно джерела стиснутого повітря, наприклад,пневмолинии);
3.Пневматические – подача олії здійснюється дозовано пневматичним насосом подвійного дії,подключаемим допневмолинии (передбачаються різні моделі насосів і їх установки на ємностях будь-якого розміру, включаючи стандартні бочки, можливо настінне закріплення, розміщення наподкатних візках із встановленими ними посудинами).
Також застосовуються пневматичні системи (зокрема з електронним управлінням) централізованої подачі масел, мастил і рідин трубопроводами зі складу витратних матеріалів до місць.
Немає коментарів:
Дописати коментар